De la RaduIonescu aflu ca meciul Steaua Rapid va fi transmis live pe Internet .
Voiam initial sa postez un simplu comentariu, dar cum s-a intins mi-am zis sa o fac intr-un post de sine statator.
Nu pot spune decat: bulangii. Incredibil de bulangii.
Dupa ce ca cei din tara pot vedea oricum meciul la TV si nu au nevoie de net pentru asta(pe bune, cine ar lasa balta TV-ul pentru a-l inlocui cu o ferestruica de Media Player?), s-au gandit baietii astia mult si si-au zis ca ar putea scoate o groaza de bani din afacere, mulgandu-i pe “bogatanii” din diaspora.
Ce e si mai trist e ca, in clasicul stil de “e smen, dom’ Calinescu”, nu am nici o garantie ca voi reusi efectiv sa vad meciul. Dupa cum povestesc chiar ei,
Numarul de spectatori care pot urmari simultan meciul este limitat. In cazul in care sistemul ajunge la capacitatea maxima, accesul altor vizitatori ar putea fi amanat pana cand altii se deconecteaza.
Ramane asadar sa platesc niste bani pentru singurul motiv ca nu prind Realitatea TV, si sa risc apoi sa dau peste un mesaj de genul “ne pare rau, dar serverul e plin” cand mi-o fi lumea mai draga.
Rusine, intreprinzatori de weekend ce sunteti. Cred ca ma voi multumi sa citesc scorul pe net.
Update
Acum, dupa trecerea momentului critic, imi cer scuze pentru vocabularul dur si nervos din acest post.
Orlando are dreptate in legatura cu costurile transmisiei, dar ceva dreptate am si eu cand zic ca se puteau comunica mai bine motivele tarifului. Cred ca a venit de multicel timpul ca intreprinzatorii sa fie mai deschisi fata de consumatori, explicandu-le motivele pentru tarife si costuri, in loc de simple propagande PR-oriented. Parerea mea.
Pe vremea asta…
- 2006: Pe intuneric
Daca esti nou pe aici, nu uita sa te abonezi la feedul meu RSS
. Iti multumesc pentru vizita!
Software engineer; master in cercetare algoritmica la Ecole Polytechnique Paris; a lucrat in Paris in software bursier.

April 5th, 2006 at 8:30 am
Te oftici degeaba, este doar o fitza publicitara – nu e facuta sa rezolve o problema ci doar sa se bata cu pumnul in piept ca sunt smecheri. O sa mai curga multa apa pe Dambovitza pana cand baietzii in Romania o sa intzeleaga care e smecheria cu internetul si/sau combinat cu telefonia mobila, etc. Plus ca rata adoptiei internetului in Romania e atat de mica incat mie mi se par doar niste papagali cu gura mare
April 5th, 2006 at 9:05 am
guys, stati putin, mie mi se pare un disclaimer normal pana la urma… Si AOL-ul crapa la transmisii live.
Ce lipseste din disclaimer e numarul “acceptabil” de conexiuni simultane – care poate fi 10/100/1000/100.000.
Auzi, dar stai asa, e pe bani?? Eu n-am vazut nimic pe site despre bani…
April 5th, 2006 at 9:20 am
Radu, nu ai vazut nimic pe site pentru ca ai IP de Romania.
http://poze.vivi.ro/meciulmileniului.jpg
Alex, nu sunt de acord nici cu tine si nici cu Dragos.
Nu mi se pare nimic in neregula sa iti ceara bani ca sa vezi meciul daca esti din afara tzarii. Si Academia Catavencu iti cere bani ca sa vezi continutul lor online sau iTunes ca sa vezi serialele de la TV.
In timp ce Connex castiga in Romania prin publicitate, de pe urma celui care e in afara tzarii nu castiga nimic pentru ca (in cele mai multe cazuri) cei din afara tzarii nu mai sunt in targetul lor.
Te simti discriminat si crezi ca ei incearca sa profite de faptul ca tu ai bani. Eu as spune ca doar incearca sa isi acopere costurile pentru ca, hai sa fim seriosi, nu trebuie sa fi bogatan ca sa dai 5 euro ca sa vezi un meci.
Dragos, spune-ne si noua care e smecheria cu internetul in Romania pe care astia nu o pricep. Papagali cu gura mare? Te-asteptai sa transmita un mesaj modest? Sa isi faca marketing pe ideea de “ok, stim ca suntem foarte putini, de aceea va oferim cu modestie o mica transmise pe genunchi, spuneti si voi la prietenii care stiti ca mai au internet ca sa nu batem toba prea tare”.
Te-ar fi multumit atitudinea asta?
April 5th, 2006 at 9:30 am
hmmm, da, sincer, costurile pt live streaming international nu sunt mici, insa de fapt – problema nu e aici.
Eu unul nici macar nu as fi zis ca “vream sa acoperim costurile”. Ci doar ca e un serviciu pe bani.
Cine vrea, plateste, cine nu, nu. Mi se pare simpla problema.
Da, ar fi nasol sa platesti si sa nu poti accesa, dar sunt convins ca ei si-au calculat cati pot vedea simultan, si nu mai accepta inregistrari (deci plati) cand se atinge numarul respectiv.
April 5th, 2006 at 9:53 am
Va recomand sa fugitzi la satelit shi sa cautatzi postul DSF (ceva nemtzi). Este transmis acolo (cel putzin turul a fost)
April 5th, 2006 at 12:27 pm
Mie unul mi se pare foarte corect sa platesc daca vreau sa vad meciul. Asa cum platesc cover charge ca sa intru (si sa beau) intr-un sports bar sa pot vedea meciul, asa cum trebuie sa platesc de trei ori mai mult decat in romania daca vreau sa cumpar vin romanesc de aici. Si 5 Euro mi se pare un pret super rezonabil. Avand in vedere ca mai chemi vre-o trei prieteni la tine la bere oricum, si va uitati impreuna, sa zicem ca vine un euro de om, adica nimic.
Cred ca rezervarile se fac tocmai pentru a nu avea un numai foarte mare de utilizatori. Tocmai ca sa poata sa se vada meciul, nu sa cada serverele de tot si sa nu mai vada nimeni.
Si cresesti cand zici ca in Romania meciul se vede gratis. Abonamentul la cablu tot il platesti, si parte din el se duce catre fiecare televiziune.
April 5th, 2006 at 2:34 pm
DigiTV in Romania. Cumperi (printr-un cunoscut) o antena satelit cu diamentru 60, receiverul de la ei si abonamentul pe un an. Tot balamucul nu te duce mai mult de 150-200 cu tot cu montat in Franta. Ai peste 40 de canale. Din nord-estul spaniei se prinde pefect.
Timp sa ai …
April 6th, 2006 at 1:15 am
Vivi, nu trebuie sa fii agresiv, ai inteles taman invers – ma asteptam ca ce marketeaza (mesajul) sa fie conform cu ce ofera. (problema pe care o rezolva
Este foarte simplu: pentru cei din Romania ramane “marea realizare” din urma campaniei de promovare (awarenessul deci, nu sales) iar pe afara (adevaratul target de unde isi scot si banii) creaza frustrari din cauza managementului de operatiuni. Deci gura mare (campanie agresiva si bine facuta) dar degeaba – cazul lui Alex e relevant. Sper ca are sens mai mult acuma.
Si da, este fair sa ceara bani atata timp cat de banii aia platitorul isi ia serviciul la care se asteapta.
April 6th, 2006 at 3:56 am
10 euro?! ba 10 ani sa astepte!…
April 6th, 2006 at 4:01 am
Acolo zice ca “Platitorii au acces si calitate garantata.”. Oricum, nu ma intereseaza decat rezultatul.
April 6th, 2006 at 6:31 am
Ei, se pare ca reactia celor ca mine a avut efect.
Ieri cand am scris postul nu era aceasta precizare… necesara de altfel…
PS. aflu de la Bogdan inca o varianta de vizionare: JumpTV care permite abonamentul lunar la canale TV(inclusiv Realitatea…. :D)
April 6th, 2006 at 12:51 pm
guys, inainte de a arunca cu pietre faceti niste calcule ca e matematica simpla. 320kbps per user x numar useri = cati mega/giga de banda internet INTERNATIONAL necesara transmisiei. apoi analizati cat costa un giga de banda internet international si o sa aflati singuri ce mega afacere a facut netbridge-ul si ce smecheri suntem
April 6th, 2006 at 1:34 pm
Orlando, cred ca ai dreptate si pretul este justificat, dar ce ramane este impresia: un serviciu gratuit pentru cei din Ro care oricum nu aveau nevoie de el, dar cu plata pentru cei de afara, singurii care aveau o reala nevoie…
In alta ordine de idei, ar fi fost o idee buna daca acest calcul simplu de care zici ar fi aparut pe o pagina de “explicatii/FAQ” pentru internautii de afara. Cel putin pe mine m-ar fi calmat…
Tin sa le multumesc lui Carmen de la Adpharma si lui Tase, care au incercat sa ma ajute comunicandu-mi codurile lor de rezervare. Din pacate s-au gandit si altii la treaba asta, si nu am putut trisha incat sa vad meciul pe gratis…
April 6th, 2006 at 4:33 pm
Alex tu nu ai dreptate. Nu stiu de unde tragi tu concluzia, client fiind, ca producatorul trebuie sa iti justifice si pretul si sa iti includa in oferta costurile pe care le suporta.
Ca si client tot ceea ce poti sa faci e sa alegi servicii/produse similare sau sa te lasi convins de oferta facuta de X.
Exemplu pe care il ai in fata (cred) in fiecare zi: De ce aleg unii Yahoo Hosting si/sau cumpara domenii de la Yahoo desi sunt cu cativa dolari mai scumpi pe piata? Sunt imbecili acesti clienti? Raspunsul este nu.
April 6th, 2006 at 10:52 pm
alex, meciul in .ro a fost transmis de realitatea tv care nu are acoperirea postului national (tvr). o sa ramai surprins cati useri din ro au urmarit aseara meciul pe net din varii motive (nu prindeau realitatea, se aflau la birou, nu aveau tv acasa si aveau net, etc, etc)
acel FAQ inseamna (aproape) sa listez public un model de business … cred ne ceri prea mult
normal ca au fost si lucruri ce ne-au scapat insa as vrea sa tineti cont ca “productia” acestei transmisii a inceput vineri, deci in mai putin de o saptamana am reusit sa o punem pe picioare. iar unii dintre colegii mei nu au trecut pe acasa doua zile la rand pt a pune totul la punct.
April 6th, 2006 at 11:17 pm
N-ai pierdut nimic, mare porcarie de meci, fara goluri, auzi.
Cica Middlesborough-Basel a rupt, primii au revenit de la 0-3 la 4-3 si au castigat. S-ai vad cu astia pe Steaua
April 6th, 2006 at 11:41 pm
Orlando, imi vine foarte greu de crezut ca au inceput sa fie in Ro oameni cu broadband acasa dar fara tv(si fara tunner), tinand cont ca ADSL-ul e inca plapand iar netul de viteza acceptabila vine prin cablu(cu Realitatea la pachet standard). Dar, deh, exceptii exista peste tot…
Nu iti sugeram sa dezvalui modelul de business, dar calculul simplu de care vorbesti (banda internationala costa, iar un meci necesita multa banda…) putea fi trecut pe post de disclaimer, nu neaparat precis; ceva de genul: Ne cerem scuze celor din afara Romaniei pentru ca ii punem sa plateasca. Ne-ar fi placut la nebunie ca serviciul acesta sa fie gratis. Din pacate, daca banda de internet in Romania metropolitana este gratis, accesul in international nu este. Dar macar va garantam calitatea.
… sau ceva de genul asta. Despre cei care erau la birou, nimic de comentat
In rest… multe felicitari pentru reusita, a fost un proiect inspirat si executat foarte bine. Iar daca spui ca a fost facut in nici o saptamana… jos palaria!
Ce ar putea urma? Un internet-tv in toata regula, care sa difuzeze cat mai multe meciuri si show-uri. Dar la un pret mai redus, via mai multor proxy-uri “afara” (banuiesc eu ca banda internationala e mai ieftina o data ce a parasit teritoriul Romaniei…
)
April 7th, 2006 at 2:15 am
si mie imi vine greu sa cred alex insa tinand cont ca au fost f multi useri din ro care au vazut aseara meciul pe net cred ca trebuie amandoi sa acceptam realitatea. e adevarat ca, probabil, au fost si multi care au testat serviciul in sine, sa vada ce si cum
citeste inca o data disclaimerele noastre, cred ca au fost destul de ok pt a nu deveni patetici
August 23rd, 2007 at 8:33 pm
bau vai de mine resultatu asta o fost prost jos cu cfr sus cu steaua care poate sa bata pe real madrid porto lyon si mai multe echipe.