Thailanda - Ziua 1

IMG_9990Thailanda ne-a intampinat cu zambete si un aeroport din viitor, in care egrete, berze si alte salbaticiuni stateau la pescuit prin iazurile presarate intre pistele de aterizare. Cu un ochi pus pe cautat acul din ochii altora, m-am uitat indelung dupa o hartie sau macar un pet imprastiat de vant prin aeroport sau pe strazile din afara. Le-am vazut de-abia intr-un tarziu, printre cele 6 benzi pe sens ale autostrazilor suspendate ce duceau spre Bangkok. Care Bangkok este, evident, ceva mai murdar decat aeroportul, dar mult mai curat si civilizat decat ma asteptam.

De la aeroport am vrut sa luam trenul pana in oras dar o tanti draguta ne-a zis ca nu e tren duminica. Asa ca am luat shuttle-ul Airport Express (150 baht/om) care ne-a dus in cartier. Probabil ca ei ne-ar fi lasat chiar in fatza hotelului, daca nu am fi coborat noi mai devreme, panicati ca vazusem undeva semnul cu sigla hotelului nostru. Ne-am descurcat totusi.

Socat de vederea unei lumi complet noi, am apucat sa mai remarc cateva chestii deosebite in cele cateva ore de la sosire:

1. Statuile de ingeri thailandezi, aurite, ce flancau drumurile de venire/plecare din aeroport.
  2. P1030804Portetele omniprezente ale regelui si reginei, pe postere uriase atarnate pe peretii hotelurilor sau cladirilor de birouri, mai ceva decat reclamele de pe blocurile bucureste ne. Respectul pentru familia regala este esential pe aici, sau cel putin asa ne-au prevenit ghidurile de calatorie. Hotelul unde stam are un mini-altar inchinat regelui, la intrare langa ascensor.
  3. Viata de strada frenetica, oameni multi care vand sau cumpara ciudatenii de mancare(dulciuri bizare, clatite verzi cu aspect de cauciuc, oua de prepelita prajite, carne de porc caramelizata, sucuri din ceva ce aduce a arici de mare si multe altele). Am vazut un concurs de karaoke in fata unui Mall de cartier, ne-am luat mini-banane(au 5 cm lungime si sunt foarte aromate) si bere dintr-un 7-11 de pe bulevard.P1030797
  4. Toaletele pe care le-am vazut pana acum (la aeroport si la hotel) nu au bazin de acumulare, ci acumuleaza apa direct in vasul de WC. Sigur exista bude de-astea si prin alte parti, doar ca eu nu mai vazuse si e taare creepy sa-ti faci nevoile intr-un vas deja aproape plin cu apa, iti e cam frica sa nu se reverse.
  5. La mini-bodegile de mancat de pe marginea strazii, vasele murdare se strangeau intr-un lighean pus pe trotuar. Un nene asezat pe bordura le lua apoi si le spala cu apa dintr-o galeata. Nimeni nu se plangea, ba chiar era coada la toneta de servire. Sunt sigur insa ca sanepidul nostru si-ar fi frecat mainile de satisfactie la gandul spagilor ce le-ar fi umplut buzunarele..

De maine de-abia incepe aventura: cea de a doua zi din luna noastra in Thailanda.