[ Content | Sidebar ]

ganditi Romaneste

cat de pervers e asta? intrarea aproape moca, dar taxa de fotografiere de 74 roni.. aici

oare cei de la luvru cum de nu fac asa, mai? le-ar mai iesi si lor un ban de-o bere…

si se mai mira lumea ca romanii nu merg la muzeu – de ce sa mearga? ca sa fie intampinati cu zambete acre si cu “nu e voie sa fotografiati”? daca nu poti sa arati si altora ce chestii cool ai vazut, la ce sa te mai agiti?

Sute de oameni citesc zilnic acest blog. Daca nu esti unul dintre ei, aboneaza-te prin email, Google Reader, Bloglines sau  orice altceva! Este gratis! :)

Published 13/03/2007

Filed in Just blogging

Tags:

Comments closed

  1. Costin

    Pentru ca la luvru e intrarea vreo 25 de euro numai pe un tronson :) nu 90 de centi :).

    13/03/2007 @ 1:12 am

  2. Alex

    La luvru e 8 euro 50 . Si ai voie sa pozezi, ca in cam toate muzeele pariziene..

    13/03/2007 @ 2:18 am

  3. Andrei

    La un moment dat si eu ma plimbam cu aparatul foto sa trag poze prin Bucuresti. Prietena e la arhitectura, prin nordul Bucurestiului sunt case sau cladiri misto, lucrurile se legau. Asta pana cand am fost luat in primire de vreo doi bodyguarzi ca n-am voie sa fac poze la niste cladiri de pe Soseaua Nordului. Asta nu pentru ca ar fi interzis in vreun fel, pur si simplu proprietarului nu-i placea se se fotografieze ce a construit el pe acolo.

    Si asta mi s-a mai intamplat de mai multe ori, prin diverse locuri. Culmea e ca cei mai intelegatori oameni au fost cei care pazeau ambasadele sau cladirile in care locuiau personal strain de la ambasade.

    13/03/2007 @ 2:23 am

  4. Alex

    Mda. Sunt curios cum e legea in privinta asta. Sunt socat cand vad ca din ce in ce mai multe locuri devin private si odata cu asta imi fura mie din drepturile naturale. Acum vreo doua luni pozam apusul de soare, in momentul cand ieseam din Carefour. A venit imediat un baietzas de la “protectie” sa imi zica ca nu am voie si daca am aprobare. WTF, soarele nu este al Carrefourului…

    PS. din cate stiu, parca nici in metrou nu mai ai voie sa pozezi, nu? Risti sa descoperi oarece secrete de stat :(

    Oricum, ma lansez in polemici inutile. Discutia initiala era despre muzee, care si-ar atrage mai multi clienti daca nu ar incerca sa-i jecmaneasca pe putinii care pun piciorul pe acolo. As prefera sa dau 100 de mii pe bilet dar sa pot poza (si pune pe blog) minunatziile pe care le-as putea vedea. Sigur asa ceva nu ar dauna faimei muzeului sau gloriei culturii romanesti, nu?

    13/03/2007 @ 3:29 am

  5. adrian

    Alex, daca iti amintesti la louvre, in fata la gioconda e un semn mare cu nu fotografiati si o tanti destul de atenta sa respecti semnul. Si ca sa fotografiezi e nevoie sa platesti o taxa, ca in romania.

    13/03/2007 @ 3:57 am

  6. Costin

    Eu nu stiu cand ati fost voi la Louvre. Cand am fost eu am dat destul de mult in 2. Eu asa imi aduc aminte ca am dat cam 20-25 de persoana. Si Erau preturile diferite pe fiecare tronson in parte. Iti alegeai cate vrei si plateai in functie de unde vroiai sa ajungi. Si la Gioconda in fata se fotografia in draci. Am si eu 2 fotografii. Langa mine se mai inghesuiau vreo 800 de chinezi dar… nu aveai cum sa te apropii mai aproape de 1,5 m caci era un cordon cu stalpi mici si metalici si in plus si doua namile. Gioconda are 3-4 ferestre in fata. una anti glont, una anto -blitz etc. Cel putin asa spuneau ghizii.

    13/03/2007 @ 4:57 am

  7. Alex

    Costin, poate pe vremea aia 8 dolari jumate de caciula ti se parea o suma mare(mie mi se parea). Vezi linkul meu de m sus, are preturile.

    Adrian, banuiesc ca nu ai mai fost pe acolo de ceva vreme. Nu te lasau initial sa faci poze pentru ca flashurile deteriorau Mona Lisa.

    De vreo 2 ani au mutat Mona Lisa in alta camera, au pus in plus un geam special care protejeaza tabloul si te lasa sa il pozezi. Daca nu ma crezi pe cuvant ma ambitionez si iti caut pozele.. :D

    Bani nu iti cereau pentru ca faci poze(crede-ma, am peste 1 giga de poze din Luvru), poate doar pentru cele in scop comercial.

    13/03/2007 @ 5:12 am

  8. Costin

    Biletele cred ca le-am mai pastrat… Nu cred ca mi se parea mult… stiu ceva de 20+ poate in 2. :-?
    M-ai ambitionat sa caut biletele. cred ca inca le mai am ca orice indragostit ajuns pentru prima oara in Paris cu iubita :).
    Eu am fost in decembrie 2002, 2 saptamani. Am facut revul pe strada, in fata la Trocadero. :)
    Inca de pe atunci era geamul(rile) montat la Monalisa.

    13/03/2007 @ 5:39 am

  9. RalucaDC

    Stii, nu sunt de acord cu parerea ta din comentarii. Cred ca depinde ce vrei sa faci. Eu, de exemplu, penturu ca nu am bani si nu am mare interes in poze, dar vreau sa merg la muzeu, prefer sa nu fotografiez nimic, da’ nici sa nu platesc nimic, decat sa platesc 100 de mii pe bilet obligatoriu (chiar daca asta include fotografii). Tot ce vreau sa zic e ca depinde de om.

    13/03/2007 @ 6:58 am

  10. Nick

    Pai te duci sa le vezi pentru tine, sa te edifici, nu sa faci poze. Altii nu au decat sa mearga si ei sa le vada :).

    Acuma serios, in Moscova (galeria Tretiakov, Kremlin) e la fel – preturi exorbitante pentru fotografii, si chiar mai mari pentru filmare. Mai mult de atat, preturile biletelor sunt 3-tier: cetateni rusi, cetateni ai fostie URSS, si straini — preturile dublandu-se sau triplandu-se de fiecare data. Neat.

    13/03/2007 @ 7:40 am

  11. radu ionescu

    bai – in Praga, spre exemplu la Hrad era vreo euro biletul si euro sa pozezi. SI iti dadeau sticker pe care il puneai pe aparat ca sa stie badigarzii ca esti platitor.

    Mie mi se pare absolut normal, turismul este un business. Si m-as bucura ca muzeele bucurestene sa faca bani…

    13/03/2007 @ 8:16 am

  12. radu ionescu

    15 euro si 25 euro (n-aveam numeric padul activat :) )

    13/03/2007 @ 8:19 am

  13. emi

    pe carticica gratuita de la intrarea in louvre sunt mentionate zonele unde este interzis sa se faca poze, si se mentioneaza ca in rest vizitatorilor li se recomanda puternic sa nu faca, dar nu li se interzice. este parerea mea foarte personala, dar mi se par extrem de prost crescuti cei care fac poze in muzeul ala, si foarte de prost gust si roman, in sensul peiorativ. sorry

    13/03/2007 @ 10:48 am

  14. Alex

    Radu si Nick, o fi oare o meteahna ex-comunista asta cu “vrei poze, platesti?”.

    RalucaDC, preturile in muzeele din Romania sunt infime fata de cat ar fi normal(mie mi se pare un pret destul de decent un 5 euro/bilet muzeu). Chiar si cu preturile mici care sunt, muzeele sunt goale. De ce? Din cauza unor faze de-astea lipsite de bun simt de genul “nu aveti voie sa pozati decat daca platiti”. Cum spuneam in post, cred ca daca as vizita si as poza chestii misto, le-as pune pe blog, ar vedea lumea si poate as trezi interesul si altora. Din punct de vedere al businessului ar fi mai bine, nu?

    Emi, acum hai sa nu fim cu nasul pe sus, oricine ajunge prima data in Luvru o sa faca poze. Da, cu timpul te saturi de ele, dar pe moment sunt “a must have”. Nu e roman daca e facut de milioane de turisti anuali, nu?

    13/03/2007 @ 11:00 am

  15. Monica J

    si in orice caz…nu cunosc conceptul de gestionare a reputatiei

    14/03/2007 @ 1:57 am

  16. socotitoru'

    Ei… si tu acuma! Haida de!…Taxa de fotografiere nu este chiar 74 de lei! Ptiu!… ca tare m-ai speriat! Este doar 71.4, dar… sunt de acord ca acest 71.4 se “vede” ca 74 si, ca atare, cele doua valori se pot confunda usor! Auzi?… nu cumva e mai ieftin daca folosesti un aparat de fotografiat clasic…cu pelicula?!? Si un aparat de filmat cu…manivela?!

    15/03/2007 @ 9:12 am

  17. canda

    mai baieti… haideti sa va explic cum sta treaba… 1. taxa de fotografiere pentru persoane fizice este de 20,4 RON, pentru expozitia permanenta, adica pentru tot ce va trece prin cap, mai putin piesele din tezaur. 2. Faimoasa taxa de 71,4 RON este valabila exclusiv pentru tezaur!!! Tezaur care, fie vorba intre noi, contine piese de maxima valoare de ce vreti voi, pentru care mi se pare absolut justificat sa coste mai mult fotografierea… nu e tot una sa fotografiezi si sa publici, pe bani sau nu, un ciob sau nush ce fibula sau coroana regala din tezaur… cantariti stimati “fotografi”, cat v-ar plati sefu’ pentru una, si cat v-ar plati pentru alta… 3. motivul pentru care oamenii nu merg in muzee, cu siguranta, nu e costul prea mare la fotografiere, ci fantastica lipsa de interes. Lipsa de interes si aberatii a la “Libertatea”, care va caracterizeaza, evident, si pe voi, revoltatii acestui post, care nu ati avut nici decenta sa verificati informatia. E foarte usor sa dai cu parerea in necunostinta de cauza. Asa ca, termin cu o recomandare… Poftiti, baieti, fotografi, si ne vizitati muzeul… e oferta speciala! taxa de fotografiere de numai 20,4 RON pentru expozitiile permanente!!! Dar grabiti-va! Se va inchide curand pentru reorganizarea expozitiilor permanente, efort depus tot pentru voi, baieti carcotasi si fotografi frustrati. Enjoy!

    15/03/2007 @ 10:32 am

  18. Alex

    Canda, dai de inteles ca ai lucra la muzeu. Asa ca voi scrie in continuare la persoana a 2-a, desi ma adresez de fapt directiunii muzeului (national de istorie, dar si oricarui altul).

    Ai remarcat ca am pus linkul catre pagina cu preturile. Ceea ce inseamna ca am si citit-o, altfel nu as fi vazut nici povestea cu 71.4 roni. Am vazut-o prin urmare si pe cea cu 20 de roni si, nu, nu e mai putin deranjanta.

    Amuzant felul in care muzeografii isi plang de mila “ca nu vine lumea la muzeu”, dar in schimb sar ca arsi atunci cand li se dau idei/sugestii de schimbare:

    Faptul ca muzeul are site este excelent, la fel ca si faptul ca are lista de preturi publicata pe el. Ce ar mai fi nevoie? Pai, de ce nu, o noua grila de preturi/politica de gestiune, in care dreptul de fotografiere pentru uz personal sa fie implicit asigurat de bilet(cum e cazul la Luvru si in alte mari muzee); cel in scop comercial sa fie, desigur, taxat. Cum scriam in comentariile de mai sus: daca vad ceva misto, l-as pune cu drag pe site, ar vedea si altii, ar deveni curiosi, etc. Asta inseamna word of mouth, iar voi ar trebui sa incurajati acest lucru si nu sa ii atacati sau acuzati pe cei ce deschid conversatii despre el. Gandeste-te bine, oare nu am facut un pustiu de bine scriind despre muzeu si faptul ca biletul este atat de ieftin? Zic eu ca macar 200 din cititorii-mi zilnici s-au dus sa arunce un ochi pe situl vostru. Poate unii chiar va vor vizita. Eu unul incep sa am indoieli ca voi veni: daca asemenea personal caustic se gaseste pe acolo… :-(

    Mda, sunt multe probleme cu muzeele din Romania. Atitudinea lor catre vizitatori este doar una dintre ele…

    15/03/2007 @ 11:23 am

  19. canda

    a, ma scuzi, Alex… faza cu biletul ieftin mi s-a parut a fi o momeala pentru a anunta fabulosul pret pentru fotografiere. esti talentat in ale jurnalisticii online, inteleg, dar nu-mi vinde gogoshi. tocmai ironia din titlu (care, ai uitat sa recunosti, e falsa) m-a facut sa devin caustica. observ ca nu sunt singura. am asemenea reactii, de la o vreme, pentru ca nu esti primul care serveste mici atacuri muzeului in cauza. pai, daca ai vazut povestea cu 20 de roni, de ce ai servit-o pe cea cu 70? ah, ce face banul din noi… apreciez intr-o anumita masura reclama facuta siteului (nu doar eu personal) – asa am si ajuns aici, insa ma intristeaza reclamele negative, si scopul nostru nu e sa facem rating pe baza publicitatii proaste. plus ca… nu avem un rating atat de slab incat sa cersim sau sa facem plecaciuni chiar si pentru atacuri; iar blogul tau cu siguranta nu este doar un hobby (cred ca stim amandoi despre ce e vorba). in legatura cu personalul caustic, va asigur ca sumbsemnata nu are relatii cu publicul care viziteaza muzeul. decat cu cei care viziteaza siteul. si puteti sa ma credeti pe cuvant, nu am nici un interes sa alung vizitatorii. dar cand ei devin carcotasi pe nedrept (carcotelile justificate le accept, cu greu, dar le accept), nu pot sa nu raspund. cred ca ai avea aceeasi reactie in locul meu. Numai bine

    15/03/2007 @ 2:19 pm

  20. Alex

    La nici 10 centi pe zi din adsense nu cred ca am cum sa depasesc statutul de hobby pentru blogul meu. Nici un blog romanesc nu se poate lauda cu asta. (cred ca stim cu totii despre ce e vorba).

    Uitasem sa intreb in precedentul comentariu: cat m-ar costa daca as vrea sa vizitez muzeul si sa pot poza, in scop absolut personal, TOATE expozitiile? Un mic calcul imi arata ca devine un pret de vreo 28 de euro (71+20+3 roni)
    Hmm.. pai sa nu carcotim?

    15/03/2007 @ 2:59 pm

  21. canda

    pai hai sa facem o echivalenta, da?… 100 de roni este echivalentul unei perechi de blugi – fara sa fie de nush ce firma… sau doua cartuse de tzigari, banii spartzi intr-o noapte intr-un club, etc… atat valoreaza pentru tine fotografierea patrimoniului expus la muzeul national? NU, sigur ca nu… potrivit doleantelor ar valora mai putin…

    16/03/2007 @ 2:10 am

  22. Alex

    Cata vreme la Luvru e de 3 ori mai putin si de zeci de ori mai important, cred ca da. Nu inteleg de ce ar fi muzeele din Romania mai cu motz. Doar ca sa fim patrioti? Marketingul e acelasi, pana la urma…

    16/03/2007 @ 3:05 am

  23. Nick

    Quote:
    “ Radu si Nick, o fi oare o meteahna ex-comunista asta cu “vrei poze, platesti?”. ‘’

    Nu fi naiv. E la moda sa dai vina pe comunism, dar asta nu e o meteahna ex-comunista, e o binecuvantare a capitalismului salbatic.

    16/03/2007 @ 8:59 am

  24. Cris

    1. Muzeul National se poate vizita cu 30euro(cum zice “domnul” Alex) cam in 6 ore, pe cand ce-a uitat sa precizeze este ca Luvru se poate vizita ( in intregime ) in minim 5 zile, iar in acest caz biletul nu mai este de 9 euro ci 5 * 9 = 45.
    2. poate ca nu toata lumea vrea sa faca poze in muzeu ( ex. elevii de scoala generala si liceu, care nu vin acolo sa faca poze; si nu este singurul ex) si de ce sa platesc eu ( care n-am chef sa fac poze – si am trecut si de facultate – sa platesc un bilet mai scump.
    3. exista zone in Luvru in care nu ai voie sa faci poze si zone in care platesti sa faci poze.
    4. nu inteleg de ce esti asa revoltat ca exista taxa de foto. m-ai plimbate si prin alte muzee( nu din romania ) si o sa vezi ca exista cam peste tot in lumea asta, taxe suplimentare biletului. poate ar trebuii sa nu mai tii mortis la ex cu Luvru si sa te uiti si prin alte parti, asa prin muzeele londoneze sa vezi ce taxe exista.
    Nu pune tot poporul care vrea sa viziteze un muzeu laolalta ca nu toti fac poze si nu sunt dispusi sa plateasca ceva ce nu le foloseste. Asta cred eu o metoda comunista, cand taxe pe toata lumea la fel, chiar daca ei au nevoi sau nu de acel lucru. mai reflecteaza putin si la altii nu numai la persoana ta

    16/03/2007 @ 10:36 am